15 Tips voor effectief timemanagement

Enkele eenvoudige tips voor het maken van een goede planning

  1. Stel herinneringen van 15 minuten in. De meeste agenda’s hebben een herinneringsfunctie.
  2. Laat een 5-10 minuten buffertijd tussen de taken zitten. Dit helpt je om de vorige taak op te vullen en op de volgende te starten.

Enkele tips timemanagement

  1. Interne communicatie / slechte informatievoorziening
    a. Overleg op vaste momenten;
    b. Zorg voor goede schriftelijke communicatie;
    c. Volgens vaste lijnen informeren;
  2. Neem regelmatig de tijd om je agenda door te kijken (zijn er nog losse eindjes?) en je takenlijst op te schonen. Denk eens na over wat je de komende week wilt gaan doen en hoe je dat dan wilt aanpakken. Beseffen waar je precies mee bezig bent, geeft een hoop rust en overzicht. Anderzijds kunnen niet dringende zaken als gevolg van je overvolle agenda plots dringend worden. Je moet het nu doen, immers volgende week heb je er misschien geen tijd meer voor.
Menu